Włochy – magiczna Toskania

Wrz 22, 2011 by

Toskania to niezwykle miejsce- przynajmniej tak jest przedstawiane i prezentowane we wszelkiego typu przewodnikach. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę i w tym roku wakacje spędziliśmy pod hasłem „Toskania”.
Naszym miejscem docelowym było gospodarstwo agroturystyczne w okolicach Volterry. Taka lokalizacja pozwoliła nam na spędzenie urlopu w bardzo cichym i spokojnym miejscu, otoczonym gajami oliwnymi, a jednocześnie najwspanialsze zabytki Toskanii mieliśmy w zasięgu ręki- w odległości ok. 1-1,5 godziny jazdy samochodem mieliśmy Florencję, Pizę, Sienę, San Gimignano no i najbliższą Volterrę.

Na Florencję zaplanowaliśmy sobie dwa dni, które okazały się i tak zbyt krótkim czasem, by zobaczyć wszystko, co chcieliśmy. Ale najważniejsze punkty wycieczki udało się nam zaliczyć, a więc spacer po moście Ponte Vecchio zbudowanym w 1435 r, dotarcie do ogromnego pałacu – Palazzo Pitti- który był oficjalną rezydencją Medyceuszy panujących w Wielkim Księstwie Toskanii, a także zwiedzenie katedry Santa Maria del Fiore położonej na Piazza del Duomo, którą budowano, z licznymi przerwami, przez nieomal 600 lat.

Magiczne i tajemnicze miasto Volterra głęboko zakorzenione w historii prezentuje liczne ślady zamierzchłych czasów, co nadaje temu miastu niesamowity, artystyczny charakter (miłośników sagi „Zmierzch” informujemy, że wampirów nie napotkaliśmy).

San Gimignano to położone na wzgórzu miasto z widokiem na dolinę Val d’Elsa. Otaczają go grube mury obronne. Jest niezwykłym przykładem średniowiecznej architektury. Zostało one wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Oczywiście w Pizie głównym obiektem, który chcieliśmy zobaczyć była Krzywa Wieża.

Ale tak naprawdę to, co nas zauroczyło w Toskanii to nie wspaniałe zabytki, ale klimat i atmosfera panująca w tym regionie. Niesamowity spokój, otaczająca przyroda i wspaniali gospodarze sprawiały, że miało się wrażenie, że nic poza tym nie istnieje. Było to niezwykłe doświadczenie. Odpoczęliśmy tak, jak jeszcze nigdy dotąd. I oczywiście za rok planujemy kolejny wyjazd do Toskanii. Również gdzieś do cichej i niewielkiej wioski, w której można spędzić wspaniale czas.